söndag 12 september 2010

Detta har hänt...

Inte så mycket nytt att komma med. Dagarna rullar på med mat, tvätt lek och bus.Har dock fått målat i bägge barnrummen på vinden, så nu återstå det roliga, nämligen inredning. Neas rum är ganska fullt, men ett killrum borde jag åstadkomma. Har en del idéer, men jag borde åka en sväng till närmaste Ikea 300 km bort. Det var egentligen Miltons rum som skulle målas, men Nea ville samtidigt ha bort nallarna på tapeten, för hon är ju "stor nu". Nu ville jag ha vita väggar, då barnens alla saker ofta är så himla färgrika i sig själva, så då dämpar det vita lite. sen så kan man enkelt piffa med vilken "temafärg" som helst. Dock blev det inte kritvitt utan en vit färg som heter "stockholmsvit". Tänkte mig vita möbler i Neas rum och svarta i Miltons rum. Här kommer lite bildz.

Före

Efter

Ett oinrett killrum...

Har idag varit å hälsat på min mormor som har födelsedag idag. Nea for dock med mommo till villan en sväng och kommer hem senare ikväll. Vi börjar också längta efter pappa, som troligen kommer hem igen på onsdag kväll. Denna vecka blir det dopförberedelser för hela slanten... Måste fixa det sista på dopklänningen, handla hem ljus, servetter, dukar etc, beställa blommor, fixa dopskålen, träffa prästen m.m. Sedan så ska jag själv på efterkoll, Milton ska på rådg.koll å Nea sina dagar på dagis. Så ganska fullt program har vi nog... även om det är lite roligt oxå..=)

Inga kommentarer: