fredag 18 oktober 2013

En dag på tumis

I går på förmiddagen så kom mommo & moffa och hämtade de båda småtrollen, för en busdag hemma hos dem. Så helt oplanerat fick jag förmiddagen alldeles för mig själv. Och den spenderade jag på  att sticka klart lillans mössa. Ett jätteroligt mönster, så garnet till nästa mössa ligger redan och väntar. Det lär garanterat bli flera. Mössor är ett lagom litet projekt att pyssla med. 



När Nea sen kom hem från skolan, så bakade hon och jag pepparkakor. En riktigt mysig eftermiddag tillsammans fick vi. Till kvällen kom lillan hem igen, medans brorsan i huset fortsatte färden ner till villan för att få dova över där. 




Nu är han återbördad, och familjen samlad igen. I dag firar maken och jag träbröllopsdag. Alltså fem år sedan vi gifte oss. Men det blir nog inget särskilt firande, det blir nog det sedvanliga glaset rödtjut halvsovandes i soffan framför Skavlan, sen barnen somnat. De båda större har haft lekkompisar här hela eftermiddagen, så vi har en del trötta kids här nu.


Inga kommentarer: