måndag 11 november 2013

2 mot 1

Alltså, de börjar bli stora och jäkligt snabba nu, bägge två. Så när de är sams, och busar ihop, så hinner jag inte alls med i svängarna längre. 

Det hela startade när vi var  ute på eftermiddagen. Vi hade städat ur kaninburen, och gick ut och gå en sväng. Men se det skulle vi inte ha gjort, för då var de två busarna genast nere i det enda vattenfyllda diket här ute kring tallbacken, och de praktiskt taget simmade där. Det var bara att hälla vatten ur stövlarna, och alla kläder ända ner till  blöjan/kortkalsongerna var genomblött det också.

Så då var det bara av med alla genomblöta kläder, och in i en varm dusch. Och medans jag höll på att reda upp alla dyngsura kläder, så  hade ligisterna kommit på att de visst ville bada bubbelbad. Så de hade tagit fram badbunkarna och doserat bubbel, alltså duschtvål helt själva. och ca 1,5 flaska tyckte de att var lagom....



Och javisst, det ÄR en soppslev, den KAN ju vara bra att ha med sig i badet....

Och under tiden mor försöker tvätta kläder och sanera badet, så har banditerna tagit sig för att riva hela soffan, bygga en borg, OCH hittat en påse bullar, som de mumsar i sig...
 




Giv mig styrka, och ännu är det flera timmar till läggdax....


2 kommentarer:

mommo sa...

Hi,hi.Skrattar så jag dör.Mommos sötnosar :) Jag har bakat mera bullar idag så säg till bara när ni vill ha lagret påfyllt :) PS-du kommer nog att skratta åt alla deras upptåg en vacker dag du med.Styrkekram!

Heidi sa...

Till!!!! ;)