söndag 3 november 2013

Konstiga sjukdomar

Denna vecka har gått lite i konstiga sjukdomars tecken. Veckan började med att J hade fruktansvärt ont i nacken. Sen fick Milton plötsligt feber på ondagskvällen. Hela natten var han het som en stekpanna, för att sen vakna med 37,5 och sen fråmåt lunchtid vara helt i skick igen. Sen hemma på fredag var J hemma från jobbet, då ar det hans tur att ha feber... För att sen vara bättre i skick igen på lördag. Men ingedera av dem har spytt eller  mått illa. Själv är jag lite småförkyld, och i går kväll kl 22.30 hörde vi att Nea spydde riktigt ordentligt i sovrummet. Hon klagade på magont när det var läggdax och ville därför sova i vår säng. Jag rusade snabbt upp och hittade hela vår säng nerspydd, och sen hela vägen till toaletten också, och en ledsen och olycklig liten tjej, för att hon inte hann till wc'n i tid. Visst är det genomtråkigt att sängen är ull med spyor, men mest synd tyckte jag om Nea, som är sjuk. Sängen går ju ändå rätt snabbt att tvätta och bädda ren. Så här går tvättmaskinen idag för fulla muggar. Tack och lov, så har hon inte spytt fler gånger, men idag ligger hon däckad  på soffan med feber och en svår huvudvärk... Alltså jag säger bara usch, fyyy och blää för spysjukan.
 Nu inväntar vi då med stor spänning vem som är näste man/kvinna på tur...
Som tur är, så är jag ju vårdledig... i dubbel bemärkelse. Jag är ju vårdledig för att vara hemma och "vårda" mina barn, men sen har jag ju heller ingen jour denna helg, så då är jag ju också "vårdledig", alltså ledig från vården... hehe


Som tur är, så hann vi i måndags med mamma-barn träff, och i tisdags med att spendera en trevlig förmiddag i goda vänners sällskap, så nu inte hela veckan gått i sjukornas tecken...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen usch, var kommer alla dessa sjukor ifrån? Alex spydde också inatt, och än sålänge har ingen annan drabbats... men, men få se vem som är näst på tur. Förhoppningsvis är det en snabbt övergående variant för han spydde bara två gånger och så var det bra med det. Hoppas Nea kryar på sig fort och att ni andra klarar er undan... / Annika

Heidi sa...

Ja, verkar vara nästan i alla hus nu. Men som tur är, brukar det ju vara snabbt övergående. Vet av två andra familjer som oxå fått denna äckliga sjuka nu i helgen. Blääääh :-( håller tummar och tår att vi och ni klarar oss undan! Kryisar till Alex!